Mijn Zorgtoegang is het patiëntenportaal van B-Fysic. Log in op Mijn Zorgtoegang om vragenlijsten in te vullen en uw afspraken te beheren.
U kunt inloggen bij MijnZorgtoegang met uw persoonlijke inloggegevens. Met MijnZorgtoegang krijgt u toegang tot een beveiligd patiëntenportaal. Op dit portaal kunt u uw afspraken inzien.
Ook kunt u uw afspraken snel en gemakkelijk verzetten en afzeggen. Een telefoontje naar de praktijk is dus niet meer nodig! Verder kan uw therapeut via het patiëntenportaal ook vragenlijsten voor u klaarzetten, die u thuis op uw gemak kan invullen.
Wanneer u een afspraak bij uw fysiotherapeut heeft ingepland krijgt u van ons een mail met daarin een activatielink voor uw account. Deze mail ziet er ongeveer zo uit:
Wanneer u op de link klikt vraagt het programma om uw gegevens. U kunt daarna een account met een eigen gebruikersnaam en wachtwoord aanmaken. Met deze inloggevens kunt u op MijnZorgtoegang.nl en in de MijnZorgtoegang app inloggen.
Heeft u geen mail ontvangen over het aanmaken van een MijnZorgtoegang account? Controleer dan de volgende zaken:
Nee, het gebruik van MijnZorgtoegang is niet verplicht, maar wel heel handig!
MijnZorgtoegang geeft u namelijk de mogelijkheid tot het invullen van vragenlijsten en het inzien, verzetten en afzeggen van uw afspraken!
Wanneer u voorafgaande aan uw behandeling de voor u beschikbaar gestelde vragenlijsten al invult, hoeft uw fysiotherapeut hier minder tijd aan te besteden tijdens uw behandeling. Dit zorgt er dus voor dat uw therapeut meer tijd overhoudt om u te behandelen!
Ook het inzien, verzetten en afzeggen van afspraken is via MijnZorgtoegang heel makkelijk door u zelf te regelen. Hierdoor hoeft u niet meer naar de praktijk te bellen en kunt u bijvoorbeeld ook buiten kantooruren en in het weekend uw afspraak nog op tijd verzetten of afzeggen.
Ongeacht of u een accout aanmaakt op MijnZorgtoegang worden uw afspraakbevestigingen en -herinneringen altijd ook via de mail verstuurd.
Ja!
U kunt heel simpel uw afspraken verzetten en afzeggen met MijnZorgtoegang. U logt hiervoor in op uw eigen account en navigeert naar afspraken. Hier ziet u een overzicht van uw ingeplande afspraken. Wanneer u een afspraak wilt wijzigen klikt u op het potlood icoontje rechts van de afspraakregel. Hier krijg u de optie om de afspraak opnieuw in te plannen op een voor u geschikt moment. Wilt u de afspraak afzeggen? Klik dan op het kruisje rechts van de afspraakregel.
Let op! Het wijzigen en afzeggen van afpspraken via MijnZorgtoegang kan alleen tot 24 uur vóór uw geplande afspraak. Binnen deze tijd verzoeken wij u toch telefonisch contact met ons op te nemen of een mailt te sturen. Wanneer u uw afspraak binnen de 24 uur wilt wijzigen of afzeggen kunnen wij het bedrag voor de behandeling alsnog in rekening brengen. U leest hierover meer op onze tariefpagina onder betalingsvoorwaarden.
Wanneer u een eerste afspraak bij ons inplant zal dit bijna altijd een dubbele afspraak zijn. Deze dubbele afspraak bestaat uit een intake en een behandeling. Tijdens de intake zal de therapeut door middel van vragen en onderzoek een beeld schetsen van uw klachten en een passend behandelplan voor u bepalen. Afhankelijk van de complexiteit van de klacht kan de therapeut in het tweede gedeelte van uw eerste afspraak al direct de behandeling starten.
Omdat de eerste afspraak dus een dubbele afspraak betreft, krijgt u hiervoor twee afspraakbevestigingen. Het vroegste tijdstip dat in de bevestigingen wordt vermeld is de starttijd van uw behandeling. De tweede tijd is altijd aansluitend op uw eerste afspraak.
Mocht u hier nog vragen over hebben, dan kunt u altijd contact met ons opnemen.
Wanneer u een afspraak aan huis heeft ingepland met uw fysio- of ergotherapeut dan ontvangt u in sommige gevallen hiervoor twee afspraakbevestigingen. Hierin staat in de ene afspraak bevestiging dat u aan huis gezien wordt, in de andere afspraak bevestiging dat u op de praktijk moet komen.
Helaas kunnen we dit i.v.m. complexe declaratieprocessen nog niet aanpassen. Wanneer u in één van de twee bevestigingen kan lezen dat u aan huis gezien wordt, mag u er vanuit gaan dat uw therapeut aan huis komt op de vroegst genoemde tijd. De afspraakbevestiging voor de behandeling in de praktijk is de vervolgbehandeling, die óók bij u thuis zal plaatsvinden.
Wij snappen dat dit voor veel verwarring kan zorgen en we zijn er dan ook hard mee bezig om hier een oplossing voor te vinden. Mocht u twijfelen of uw afspraak goed is ingepland, dan kunt u altijd contact met ons opnemen.
MijnZorgtoegang verstuurd automatisch afspraakherinneringen voor uw afspraak via de mail. Afhankelijk van de frequentie van uw afspraken ontvangt u deze gewoonlijk 24 uur van te voren.
Wilt u ook reminders via de notificaties op uw telefoon ontvangen? Download dan de MijnZorgtoegang App voor iPhone of Android. In deze app kunt u zelf de notificaties voor uw afsprakenreminders instellen op de momenten dat het voor u uitkomt.
Helaas is het op de App nog niet mogelijk om uw vragenlijsten in te vullen of uw afspraken te wijzigen. Hiervoor moet u via uw browser inloggen op MijnZorgtoegang.
Dat klopt. Met de overgang naar een nieuw EPD en het in gebruik nemen van MijnZorgtoegang komen de diensten van MijnZorgApp / MijnGezondheidsApp voor B-Fysic te vervallen. U kunt deze app, indien u deze niet voor andere zorgverleners gebruikt dan ook verwijderen.
Wij adviseren u de MijnZorgtoegang app te downloaden om weer uw afspraakherinneringen via uw notificaties te ontvangen. U kunt de app downloaden voor iPhone of Android.